Min jobbehelg...

Vilken helg...har jobbat som en gris pga stormen och allt. Men i fredags hade vi tur, kom precis upp till Stockholm innan allt brakade loss. Hur många tåg som helst stod fast ute på linjen...! Men vi hade en trevlig kväll i Stockholm iallafall. Först var jag och en kollega på Max och åt...hihi. Sen gick vi ut och tog en cider med ännu en kollega och efter det var vi på bio! Vi såg "P.s I Love You", den var riktigt bra. Varannan minut så grät man och varannan skrattade man... :)

Det var sen på lördagen som vi inte hade turen med oss... I Linköping är det alltid förarbyte, men när vi kom dit satt vår förare fast i Hässleholm. Underbart. Så efter många om och men fick föraren som kört oss från Stockholm tillåtelse att köra vidare till Nässjö. I Nässjö skulle hela tåget (lite mer än 300 pers) byta till bussar eftersom banan mellan Nässjö-Hässleholm var avstängd pga stormen. In med allt folk och iväg mot Hässleholm. Bussresan därimellan tar 3 timmar...jag har aldrig varit så uttråkad som då!!! När vi väl kom till Hässleholm var tåget vi skulle ta inställt så vi fick vänta på nästa. Och där mitt i allt kaos träffade jag Josse och Pontus. De var på väg ner till Malmö! =) När vi kom hem var vi 3 timmar och 45 minuter sena och jag hade missat en födelsedagsfest. Jag kände mig helt död efter det. För ju senare vi är desto jobbigare blir resenärerna. De måste klaga på ALLT och självklart blir det oss de kräker av sig allt på.... Och nästan 4 timmars försening är rätt illa... Folk missade flyg, båtar... Men dock, det är inte vårt fel. Ingen kan rå för vädret...men vissa förstår inte det. Vissa är riktiga pain in the ass som man bara vill strypa...  :)

Idag är det måndag och min lediga dag! Jag håller på att tvätta för fullt, sen ska jag börja packa till Egypten. Har bara en kväll och en dag till i veckan som jag är hemma och kan packa, resten är jag i Stockholm. Så får ju börja redan nu så det blir klart! :) Sen ikväll är det ju SMOKIE konserten!! Ska bli riktigt kul! Sabine kommer hit efter jobbet och sen kör vi in till Malmö och möter upp Sanne! Sen jäklar ska vi sjunga till ALLA låtar :P

Kommentarer
Postat av: Ewa M

Jag tänkte faktiskt på dej när stormen drog in! Ja, folk kan verkligen vara för jävliga på att klaga. Jag råkade precis ut för en vrång gubbe på Willys, som tyckte att det gick långsamt i kön. Han skrek och gapade som en galning! Vad fan har sådana människor för problem igentligen??!Ja, ja nu skiner solen så då får man vara glad! Kram

2008-02-25 @ 13:15:45
Postat av: Sandy

Alltså.. satt o tänkt på vägen hem från jobb idag.."Vissa människor e fanimej sjuka i huet. De gnäller ta mej fan så fort något kommer i deras väg" :) Du vet säkert hur det e pga ditt yrkesval. Liksom jag.. att sitta i telefonväxeln när kabel-tv nätet slocknar e inte heller så kul :D
Ha så kul ikväll!
Puss

2008-02-25 @ 18:04:39
URL: http://sandra.ekenborn.com
Postat av: Marre

Ja, jag förstår inte heller vissa människors problem! Man får skratta åt dom istället, dom kan ju inte ha ett roligt liv om dom ska bli sura för minsta lilla! :) Kramar till er!

2008-02-26 @ 09:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0