Kan jag åka gratis med dig?

Hejsvejs!

Hoppas allt är bra med er! :) Här är allt fint, lite småtrött...har haft den tidiga turen igen så upp kl 3.45. Men resan ner idag gick hur bra som helst, jobbade med två som är skitroliga! Så det har varit mycket skratt! :D Köpte en stor godispåse innan jag började jobba igår, mums mums! Haha.. och jag som vägrade gå och handla godis i söndags när jag var med Annica och Sabine. Vad länge jag kunde hålla mig... Men det är som vanligt så jag är inte förvånad. Jag är född till att äta alla onyttigheter som finns helt enkelt!

När jag var på tåget in till Malmö igår hände en knasig grej... En kille kommer in på tåget i sista sekund och ser mig i min SJ uniform.

Han: Kan man köpa biljett på tåget?
Jag: Ja, men jag jobbar inte på detta tåget.
Han: Men kan jag inte köpa av dig?
Jag: Nä...
Han: Kan inte du fixa så att jag får åka gratis då?
Jag: Nä?
Han: Snälla...vi kan säga att vi är på väg in och ska jobba men jag har inte min uniform på mig?
Jag: Nä..sen bara skrattar jag..och tänkte vilken knäpp en :)

Sen börjar han snacka om allt möjligt och både han och jag garvar hela tiden...Han var riktigt rolig och skämtade en massa. Sen när tågvärden kom så hade han biljett ändå.. haha. Knäpp eller vad. Sen frågade han vad jag skulle till helgen och sa att jag skulle komma till nåt ställe i Malmö på fredag, har glömt vad det hette... Riktigt skumt men en rolig start på dagen :)  

Idag efter jobbet var det Öppet hus för en träningsmaskin på jobbet, "Easy Vibe"...en sån som skakar ni vet! Så jag stack dit och kollade lite, har ju tränat det innan (eller ja, 2 gånger) men nu har man fått mer inspiration så satte upp mig på en tid på fredag efter jobbet! Tar bara 30 min, det är ju perfekt! Sen efter det hade jag bokat massage i 1 timme. Har ju så jäkla ont i ryggen så vet inte var jag ska ta vägen... Det blev lite bättre men måste boka fler gånger och se om det går över. Annars får jag nog gå till en läkare och kolla upp det, kan inte ha det så här :(

Nä, nu ska jag gå till Ica och handla mat, sen ska jag baka kladdekaka och sen ikväll kommer en tjej från smink-och hudvårdsmärket Mary Kay hit!

Imorgon är jag ledig och jag har inget planerat - underbart!


Kommentarer
Postat av: Sandy

Hallå ja :)
Fan, vilken konstig kille du träffade! Men samtidigt ball ;D
Är det en power-plate ni fått på jobbet? Vi har också en sådan på mitt jobb nämligen.
Sköt om dej!
Puss // Sandra

2008-02-13 @ 05:50:39
URL: http://sandra.ekenborn.com
Postat av: Ewa M

Hej Marie! Jag blev tipsad av Sandra att du också har en blogg. Jag kollar varje dag vad du gör, mycket intressant!Ditt jobb verkar kul, men kanske långa dagar!? Ha en trevlig helg! Kram

2008-02-15 @ 14:12:10
Postat av: Marie

Power-plate...det är kanske samma jag vet inte. Easy Vibe heter denna, en maskin som skakar så gör man olika övningar, är det en sån ni också har? Ewa, vad kul att du är inne och läser! :) Ja, jag älskar mitt jobb! Ibland är det långa dagar men då får man vila lite extra sen istället :) Sova mitt på dagen är det bästa som finns! :) Kram till er!!

2008-02-17 @ 12:58:54
Postat av: Caroline. G

Tror han försökte ragga på dej lite. ;)

2008-02-21 @ 00:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0